Język angielski
Zajęcia z języka angielskiego odbywają się dwa razy w tygodniu, w każdej grupie wiekowej. Zajęcia mają na celu przede wszystkim osłuchanie się dzieci z językiem angielskim w różnych sytuacjach oraz przygotowanie ich do nauki na wyższych szczeblach edukacji.
Podczas spotkań przedszkolaki poznają podstawowe słownictwo z różnych zakresów tematycznych. Uczą się prostych piosenek w języku angielskim, wierszyków, rymowanek. Odbywa się to poprzez zabawę z wykorzystaniem kart obrazkowych, kostek do gry, pacynek, gier planszowych, plansz dydaktycznych, historyjek obrazkowych oraz słuchowisk.
Każde zajęcia rozpoczynają się i kończą piosenką, ilustrowaną ruchem. Każdy blok tematyczny poświęcony jest konkretnemu zagadnieniu, np. częściom ciała, kolorom, liczbom, jedzeniu itd. Podczas omawiania każdego tematu zostają wprowadzane nowe słowa, następnie utrwalane są w zabawach tematycznych oraz poprzez ćwiczenia z wykorzystaniem kart pracy.
Niezbędne do prowadzenia zajęć są także drobne rekwizyty, których używam – np. kapelusz, magiczna maskotka, pacynka, magiczne pudełko lub inny gadżet. Dzięki temu cała uwaga dzieci skupiona jest na zajęciach.
W grupach I i II ( dzieci 3-4letnie) realizowany jest program „I LOVE BOO” wydawnictwa MAC- Edukacja.
W grupach III, IV i V (dzieci 5-6 letnie) realizowany jest program „Kolorowy start” –język angielski - wydawnictwa MAC – Edukacja uzupełniany elementami oraz wybranymi treściami z kursu „Bugs World 1” wydawnictwa Macmillan.
Dodatkowo dzieci oglądają bajki w języku angielskim związane z aktualną tematyką zajęć. Natomiast treści programowe urozmaicane są piosenkami Active Songs z platformy
Zajęcia prowadzi mgr Jowita Jakubowska
Zajęcia odbywają się:
w grupach III, IV i V – od 1 09. do 30.06
w grupach I, II – od 01.10. do 31.05
| poniedziałek | wtorek | środy |
Grupa I | - | 9.00 – 9.20 | 9.00 – 9.20 |
Grupa II | - | 9.20 – 9.40 | 9.20 – 9.40 |
Grupa III | 9.00 – 9.30 | 10.00 – 10.30 | - |
Grupa IV | 9.30 – 10.00 | 10.30 – 11.00 | - |
Grupa V | 10.00 – 10.30 | 11.00 – 11.30 | - |