Program pracy
„Nie wszystkie kwiaty zakwitają razem, każdy ma czas swój i porę.
Niech to dla Ciebie będzie drogowskazem: Nie wszystkie kwiaty zakwitają razem”.
Remigiusz Kwiatkowski
Zadania priorytetowe przyjęte do realizacji w roku szkol. 2022/23
Rozwijanie ekspresji artystycznej dzieci w zakresie działalności teatralnej oraz przygotowanie ich do pełnienia roli aktora i odbiorcy przedstawień teatralnych. Wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji słownej, ruchowej plastycznej i muzycznej.
- Kształtowanie nawyków i zachowań prozdrowotnych związanych z higieną i prawidłowym odżywianiem. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka.
- Realizowanie zadań Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa:
- zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom - uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka,
- kształtowanie właściwych nawyków czytelniczych, rozwijanie słownika dzieci, przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych;
- tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela;
- Wdrażanie dzieci do przestrzegania ustalonych zasad i reguł kulturalnego i bezpiecznego zachowania się w sytuacjach życia codziennego, miejscach publicznych i kontakcie z przyrodą.
- Systematyczne obserwowanie i diagnozowanie poziom rozwoju społeczno – moralnego dzieci, w celu właściwego planowania i modyfikowania oddziaływań wychowawczych.
- Włączanie rodziców w wypracowanie wspólnego i jednolitego systemu oddziaływań wychowawczych oraz konsekwentne jego realizowanie.
- Kontynuowanie i rozszerzanie form współpracy z rodzicami i ze środowiskiem w zakresie edukacji przyrodniczej i ekologicznej.
Programy wychowania przedszkolnego zatwierdzone do realizacji w roku szkol. 2022/23:
LP. | Tytuł programu | Autor | Wydawnictwo | Grupy, w których jest realizowany |
1. | Drużyna marzeń – program wychowania przedszkolnego | J. Wasilewska | WSiP | I, II, III, IV, V |
2. | Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych | M. Appel, J. Zarańska, E. Piotrowska | Macmillan | I, II, III, IV, V |
3. | Bóg kocha dzieci. | Ks. S. Łabendowicz | Wydawnictwo diecezjalne w Sandomierzu | III, IV, V |