Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Czy jesteśmy tacy sami? - nauka tolerancji

W związku z obchodzonym 16 listopada Międzynarodowym Dniem Tolerancji,  w piątek w gr. V, odbyły się zajęcia, których celem było ukazanie dzieciom problemu braku tolerancji we współczesnym świecie oraz kształtowanie postawy akceptacji i szacunku do drugiego człowieka. Głównymi bohaterami tego zajęcia były osoby niepełnosprawne. Podczas spotkania została przybliżona dzieciom wiedza na temat funkcjonowania, trudności adaptacyjnych i emocji jakie przeżywają osoby niepełnosprawne w społeczeństwie. Dzieci wzięły udział w wielu zadaniach, dzięki którym mogły odczuć z jakimi trudnościami na co dzień mierzą się osoby niewidzące, głuchonieme, niepełnosprawne ruchowo, itp. Wśród zadań pojawiły się elementy języka migowego, odczytywanie znaków za pomocą alfabetu Braille’a, przekazywanie informacji pozawerbalnymi środkami wyrazu. Zajęcie miało uzmysłowić dzieciom, że wszyscy nie jesteśmy tacy sami – ale mamy takie same prawo do nauki, szczęścia i marzeń.