Dawniej i dziś - wynalazki.
W tym tygodniu dzieci z grupy II w trakcie zajęć i zabaw poznawały treści dotyczące tego jakie urządzenia towarzyszyły i pomagały w pracy człowiekowi dawniej i dziś. Ponieważ dzieci bardzo lubią poznawać świat za pomocą bezpośredniego doświadczania – wolą sprawdzić, jak coś działa, niż tylko o tym słuchać, dlatego dzięki zaangażowaniu i pomocy rodziców z grupy udało się zorganizować ciekawy kącik tematyczny z eksponatami codziennego użytku oraz sprzętami i urządzeniami z dawnych czasów. Znalazły się tam m. in. aparaty fotograficzne, lampy naftowe, młynki do kawy, stary amerykański magiel z wyżymaczką, adapter, projektor z kliszą do wyświetlania bajek, żelazka na dusze i wiele innych ciekawych przedmiotów.
Przedszkolaki podczas zajęć wysłuchały wielu ciekawych opowiadań („Od iskry do żarówki”, ,,Od rzeki i kijanki do pralki”, ,,Historia roweru”) ukazujących historię różnych wynalazków.
Podczas zbaw z zabytkowymi telefonami, przedszkolaki uczyły się, jak rozpocząć i zakończyć rozmowę telefoniczną. Dowiedziały się, do czego może służyć komputer i jakie są rodzaje komputerów obecnie, a jakie były kiedyś: komputer ENIAC, komputer stacjonarny – dawny (z monitorem kineskopowym), laptop, smartfon, tablet, smartwatch. Miały również okazję zaprojektowania i wykonania robota z dostępnych materiałów. Poprzez zabawę w kalambury utrwalały nazwy poznanych sprzętów i urządzeń, ćwicząc przy tym również artykulację. Na zakończenie poznały wiersz Joanny Papuzińskiej Robotek i bawiły się wymyślając tańce robotów.
Warto wykorzystać i rozwijać dziecięcą ciekawość świata, ponieważ stymuluje ona procesy poznawcze i korzystnie wpływa na wszechstronny rozwój.