Zajęcia otwarte z języka angielskiego
W ostatnim czasie we wszystkich grupach wiekowych odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców z języka angielskiego. Ich celem było przedstawienie form i metod pracy z dziećmi oraz prezentacja osiągniętych efektów. Bardzo dziękujemy wszystkim rodzicom, babciom i dziadkom, którzy przyjęli zaproszenie i uczestniczyli w zajęciach.
Zajęcia otwarte z języka angielskiego w grupie 3-4latków.
Na początku zajęć utworzyliśmy wspólnie pociąg przy piosence „Chugga, Chugga!”. Gdy dzieci usiadły w kręgu wraz z pacynką BOO odpowiadały na pytanie „What’s your name?”. Po rundce wypowiedzi przywitaliśmy się piosenką na rozpoczęcie zajęć pt. „Hello!”. Następnie utworzyliśmy koło przy piosence „Make a circle”. Gdy dzieci usiadły w kręgu wraz z pomocą flash cards – kart obrazkowych, przypomnieliśmy sobie słownictwo związane z przebraniami i rekwizytami bohaterów kursu Maxa, Lily, Boo. Po utrwaleniu słówek dzieci odgadywały, który obrazek zniknął z dywanu podczas kolejnej zabawy pt. „What’s missing?”. Również utrwaliliśmy nazwy kolorów podczas ulubionej zabawy dzieci pt. „I spy with my little eye…..” gdzie dzieci miały wskazać na sali kolor, który wystąpił w nagraniu. Zatańczylismy do piosenki „Wave your arms”. Następnie dzieci odśpiewały piosenkę sygnalizującą historyjkę obrazkową „Story time” i usiadły przed plakatem. W trakcie słuchania nagrania poszczególne dzieci doczepiały do plakatu elementy historyjki. Na pożegnanie dzieci odśpiewały piosenkę na zakończenie zajęć „Bye, bye” wraz z bohaterami kursu Maxem, Lily, BOO. Za aktywny udział w zajęciach dzieci otrzymały stempelki.
Zajęcia otwarte z języka angielskiego w grupie 5-6latków.
Przywitaliśmy się piosenką na rozpoczęcie zajęć pt. „What’s your name?”. Następnie dzieci usiadły w kręgu i z wykorzystaniem pacynki Fluffiego pytały się nawzajem po angielsku jak masz na imię? – „What’s your name?”. Po rundce wypowiedzi zaprezentowaliśmy piosenkę „The Winter games song”. Po piosence dzieci odpowiadały na pytanie dotyczące samopoczucia „How are you today?”. Następnie utworzyliśmy koło przy piosence „Make a circle”. Gdy dzieci usiadły w kręgu z pomocą flash cards przypomnieliśmy sobie słownictwo związane z porami roku i sportami zimowymi. Po utrwaleniu słówek, w różnych częściach sali porozwieszałam obrazki i dzieci bawiły się w zabawę ruchową pt. „Who’s the first to point….” podczas, której na sygnał miały wskazać odpowiedni obrazek. Po zabawie ruchowej usiedliśmy w kręgu i dzieci odgadywały, który obrazek zniknął z dywanu „What’s missing?”. Również utrwaliliśmy znajomość nazw części ciała podczas ulubionej zabawy dzieci pt. „Head and shoulders”. Przy użyciu kolorowej kostki edukacyjnej dzieci utrwaliły nazwy kolorów oraz czynności. Zatańczyliśmy do piosenki „Wave your arms”. Na pożegnanie dzieci odśpiewały piosenkę "na zakończenie zajęć" „It’s time to say bye, bye” wraz z pacynką Fluffiego. Za aktywny udział w zajęciach dzieci otrzymały stempelki.
Agnieszka Rutkowska